A kurzus sikeres abszolválásának feltétele a félévi
feladat benyújtásán kívül a folyamatos tanulás, ennek bizonyítása a két
elmaradt, 3 és 2 órás konzultáción való részvétel helyett a tantárgyi
követelményekben és ezen a lapon alább megadott további feladat
kidolgozásával. Az eredeti félévi feladatnak és a két további feladatnak
együtt legalább elégséges szintűnek kell lenni. A félévközi jegyet a hallgató az önállóan megoldott és
határidőre benyújtott fenti munkák értékelésével kapja. Az egyes témákhoz rendelkezésre
álló oktatási anyagok megismerése, ehhez további, az Interneten talált
anyagok segítsége a félévi feladatok önálló megoldásához elengedhetetlen,
ezért kötelező!
Feladatok
A hallgató félévi önálló feladatára, a két évközi jelentéssel együtt maximálisan
100 pontot kaphat. A feladatok kidolgozásánál a
hallgató a kurzuson megszerzett
ismereteket alkalmazza.
Félévi feladat
A hallgató témaválasztásának pár
soros leírását küldi a kurzus vezetőjének, e-mailben, legkésőbb 2020. március
1.-én. A félévi feladat két részből áll. A részfeladatok és a hozzájuk
rendelt maximális elérhető pontszámok:
1.
Alakmodell informatikai
struktúrája, amely tartalmazza az ábrázolandó objektumok specifikációját
(10 pont) és a modell-objektumok paramétereinek kontextusaiból kialakított
láncok struktúráját (30 pont). Tehát a feladatnak
ebben a részében az objektumokból, azok paramétereiből és a paraméterek
közötti kontextusokból felépülő logikai struktúrát kell, tetszőleges formában
kidolgozni. A
modell specifikációja:
Az alakmodell három tömör testet és azok kapcsolatait ábrázolja. Mindegyik tömör test legalább öt különböző típusú térfogati alaksajátossággal módosított alak
legyen. Mindegyik tömör testbe épüljön be legalább két görbe kontextusában
definiált felületábrázolás, mint alaksajátosság. Mindegyik tömör test
tartalmazzon külső meghajtó paramétert, valamint képlet és kötöttség
definíciót. Az alkatrészek kapcsolatát koordinált kötöttségekkel (mérnöki
kapcsolat) és mechanizmus ábrázolással definiáljuk.
2.
A hallgató a tantárgy tematikájában leírt témák közül választ
egyet a feladatához. A választott témát korszerű, a kurzus színvonalának megfelelő, az Interneten
tematikusan keresett 2-3 anyag felhasználásával, szabad stílusban dolgozza
fel, 8-10 oldal terjedelemben, a megismert elvek, módszerek és
rendszertechnikák lényegre törő kihangsúlyozásával. Ennek a feladatnak
célja az egyéni érdeklődésnek megfelelő ismeretek szerzése és bemutatása,
valamint az önálló anyagfeldolgozás képességének a fejlesztése. Ennél a
feladatrésznél 40 pont érhető el, az alábbi felosztásban.
2.1. Anyaggyűjtés.
(5 pont)
2.2. Az anyag
rendezése és feldolgozása (5 pont).
2.3 Elvek,
módszerek és rendszerek bemutatása a témától függően (25 pont).
2.4
Következtetések és tapasztalatok tömör megfogalmazásban (5 pont)
A kidolgozott
feladatot legkésőbb 2020. május 6-án kell benyújtani az előadóhoz, e-mail
-en, PDF formátumban,
SZT2020T_Vezetéknév_Neptun kód_félévi_feladat
fájlnévvel.
A második és harmadik konzultáción való részvételt
helyettesítő többletfeladat
A második tervezett konzultációhoz a 4-8, a harmadik tervezett
konferenciához a 9-12 témák tartoznak. Ennek megfelelően, többlet
feladatként, két közbenső beszámolót kell mindenkinek készíteni, amelyben 2-2
témát kiválasztva, azok esetében 3-3 fontosnak ítélt elvet és hozzá kapcsolódó
modellezési módszert kell bemutatni, tömören, az egyes beszámolókban 4-6
oldal terjedelemben. A két beszámolót .pdf formátumban,
SZT2020T_Vezetéknév_Neptun kód_ beszámoló sorszám
fájlnévvel küldjék be. Határidő április 15 és május 6. A két beszámoló
értékelésénél 10-10, tehát összesen 20 pont érhető el.
Az egyes témákhoz az Óbudai Egyetem Moodle
rendszeréből és az előadó
honlapjáról letölthető tematikus oktatási anyagok állnak rendelkezésre:
Horváth, L.: „Számítógépes tervezőrendszerek” című oktatási anyagok, ÓE-NIK,
2020. Ezekben az anyagokban a laboratórium rendszereiben, a kurzus
előkészítésnek keretében kidolgozott tematikus feladatok, elméleti és
metodikai magyarázatokkal ellátott, eredeti képernyőfelvétel-sorozatai állnak
rendelkezésre, a kurzus témáihoz.
Interneten keresett anyagok (elektronikus könyvtárak,
termékekről szóló lapok, tanulmányok). A szakterület gyors fejlődése miatt
kizárólag aktuális anyagokat válasszunk, a feladathoz is!
Konzultáció az oktatóval e-mail-en. Szükség esetén, ha a
csoport talál közös időpontot chat is lehetséges. Hallgatói igényre az
oktatási anyagokban további magyarázat és rövid videó magyarázat is
lehetséges.